Małgorzata Lisowska-Magdziarz

Małgorzata Lisowska-Magdziarz
małopolskie

BIZNES, EDUKACJA, KULTURA, MEDIA, KULTURA, NAUKA, NGO
ZALOGUJ SIĘ ABY WYSŁAĆ WIADOMOŚĆ.
JEŚLI NIE POSIADASZ KONTA ZAREJESTRUJ SIĘ

Dziedziny:
  • BIZNES reklama, kreacja
  • EDUKACJA edukacja kulturalna
  • KULTURA sztuka, media, edukacja kulturalna
  • MEDIA, KULTURA media
  • NAUKA nauki humanistyczne
  • NGO edukacja kulturalna

Opis

Dr hab. Małgorzata Lisowska – Magdziarz, medioznawca i semiotyk, prowadzi badania naukowe nad rolą i oddziaływaniami mediów, a także wartościami i zachowaniami ludzi w społeczeństwie konsumpcyjnym. Zajmuje się także analizą reklamy i innych form perswazji w mediach – zwłaszcza w warstwie wizualnej.

Autorka książek: Feniksy, łabędzie, motyle. Media i kultura transformacji (2012); Pasażer z tylnego siedzenia. Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym (Warszawa 2010); Media powszednie. Środki komunikowania masowego i szerokie paradygmaty medialne w życiu codziennym Polaków u progu XXI wieku (Kraków 2008); Analiza tekstu w dyskursie medialnym (Kraków 2006); Analiza zawartości mediów (Kraków 2004); Bunt na sprzedaż. Przemysł muzyczny - reklama – semiotyka (Kraków 2000), oraz kilkudziesięciu artykułów, poświęconych analizie przekazów medialnych, reklamie, oddziaływaniu mediów na ludzi, przemianom w polskim społeczeństwie wywołanym wpływem mediów. Zajmuje się także analizą wpływu popkultury i wartości konsumpcyjnych na dzieci oraz edukacją medialną - kształtowaniem społecznych kompetencji do rozumienia i krytycznego odbioru mediów. Współzałożycielka i członkini Zarządu Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej – pierwszego polskiego stowarzyszenia naukowego zajmującego się mediami i komunikacją społeczną.

Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

fot.: Piotr Idem