Alicja Defratyka

Alicja Defratyka
mazowieckie

EDUKACJA, FINANSE, GOSPODARKA, SPOŁECZEŃSTWO
ZALOGUJ SIĘ ABY WYSŁAĆ WIADOMOŚĆ.
JEŚLI NIE POSIADASZ KONTA ZAREJESTRUJ SIĘ

Dziedziny:
  • EDUKACJA edukacja
  • FINANSE ekonomia
  • GOSPODARKA społeczna odpowiedzialność biznesu, start-upy
  • SPOŁECZEŃSTWO badania opinii społecznej

Opis

Ekonomistka posiadająca 13-letnie doświadczenie menadżerskie w biznesie, mediach oraz organizacjach pozarządowych.

Specjalizuje się w tematyce społeczno-ekonomicznej, w tym w zagadnieniach związanych z rozwojem społeczeństwa obywatelskiego, podnoszeniem wiedzy i świadomości społeczno-ekonomicznej Polaków, innowacjami społecznymi i strategiami rozwoju start-upów, a takĹźe marketingiem politycznym i komunikacją oraz badaniami społecznymi.

Ukończyła Szkołę Główną Handlową w Warszawie, broniąc pracę magisterską u prof. Leszka Balcerowicza. Absolwentka studiów podyplomowych Akademii Psychologii Przywództwa na Politechnice Warszawskiej oraz Praktycznej Psychologii Społecznej na Uniwersytecie SWPS.

Była w grupie osób, które stworzyły i rozwijały Fundację Forum Obywatelskiego Rozwoju – FOR załoĹźoną przez prof. Leszka Balcerowicza.
Jako pomysłodawca, koordynowała jeden z głównych projektów FOR: edukację ekonomiczną dzieci
i młodzieĹźy z wykorzystaniem komiksów.

Koordynowała uruchomienie w centrum Warszawy „Licznika Długu” i odpowiadała za jego promocję oraz akcje edukacyjne w tym zakresie.
Ma doświadczenie w prowadzeniu kampanii społecznych. Koordynowała m.in. ogólnopolską kampanię profrekwencyjną „Pępek Europy”, realizowaną w szerokiej koalicji organizacji pozarządowych, której celem było zwiększenie frekwencji w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku.

Pracując w FOR oraz ośrodku dialogu i analiz THINKTANK, inicjowała i koordynowała liczne projekty dialogu społecznego, CSR-owe, a takĹźe debaty i konferencje z udziałem  ekspertów, przedstawicieli władz, mediów i biznesu.

Doświadczenie w biznesie zdobyła rozwijając od podstaw francuską firmę w Polsce, w tym otwierając m.in. sklep wielkopowierzchniowy. Pracując we Francuskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej pomagała francuskim firmom rozwinąć biznes w Polsce, a polskim wejść na rynek francuski.

Pracując w mediach w agencji informacyjnej Newseria doradza firmom w strategiach komunikacyjnych oraz inicjuje nowe projekty medialne.

Prowadzi  autorski projekt edukacyjny ciekaweliczby.pl, przybliĹźający opinii publicznej warte poznania fakty oparte o konkretne dane liczbowe. W ramach projektu prezentuje równieĹź interesujące wyniki badań opinii społecznej, realizowane z własnej inicjatywy, przedstawiane z uwzględnieniem sympatii politycznych.

 

Fot. Newseria