Zmieniamy płeć ekspertów – start interaktywnej bazy i debata o innowacyjności na Giełdzie Papierów Wartościowych

We wtorek, 4 listopada 2014 roku, odbędzie się oficjalna inauguracja interaktywnej bazy ekspertek, prowadzonej w ramach ogólnopolskiej kampanii „Znane Ekspertki”. Inauguracji towarzyszyć będzie także debata na temat innowacyjności, w której udział wezmą przedstawiciele m.in. Giełdy Papierów Wartościowych, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich oraz kierownictwa Ministerstwa Spraw Zagranicznych i MasterCard.

„Znane Ekspertki” to kampania, która ma na celu promocję ekspertek w mediach i życiu gospodarczym. Jej celem jest zwiększenie reprezentacji kobiet w programach informacyjnych i publicystycznych, zwłaszcza o tematyce ekonomicznej oraz podczas strategicznych konferencji gospodarczych, relacjonowanych przez polskie i zagraniczne media. Beneficjentkami tych działań są nie tylko ekspertki m.in. z różnych instytucji naukowych, firm doradczych, administracji publicznej, ale również kobiety zasiadające w zarządach i radach nadzorczych spółek, zwłaszcza w kluczowych dla Polski obszarach, takich jak energia, finanse, czy nowe technologie.

Ambasadorami kampanii są między innymi: Prof. Danuta Hübner, eurodeputowana; Prof. Jerzy Hausner, członek Rady Polityki Pieniężnej; Prof. Bolesław Rok, Dyrektor Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych Akademii Leona Koźmińskiego; Stanisław Kluza, były Minister Finansów i były przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego; Katarzyna Kacperczyk, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych oraz Paweł Graniewski, były wiceprezes Giełdy Papierów Wartościowych. Patronat nad kampanią objęły: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji oraz Komisja Europejska.

„Choć Polki są ambitne, wykształcone i jest w ich gronie wiele świetnych ekspertek, ich opinie i komentarze rzadko trafiają na łamy mediów. Nasza inicjatywa „Znane Ekspertki” i stworzona przez nas interaktywna baza ekspertek ułatwiają dziennikarzom oraz organizatorom konferencji kontakt z mądrymi kobietami. Naszym celem jest wypromowanie ich w mediach i życiu gospodarczym. Dajmy głos mądrym kobietom!” – mówi Joanna Pruszyńska – Witkowska – inicjatorka kampanii „Znane Ekspertki”.

Podczas inauguracji zostanie przeprowadzona debata zatytułowana „Innowacyjna Polska 2015 - Scenariusze i prognozy na przyszłość”, z udziałem panelistów reprezentujących struktury administracji państwowej oraz biznesu: Katarzyna Kacperczyk, Ministerstwo Spraw Zagranicznych; Monika Piątkowska, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych; Małgorzata Zaleska, Narodowy Bank Polski; Mieczysław Groszek, Związek Banków Polskich; Michał Skowronek, MasterCard.

Współorganizatorem spotkania jest Giełda Papierów Wartościowych, a partnerem strategicznym kampanii firma MasterCard. Wsparcia udzielają również Vital Voices, Fundacja Liderek Biznesu oraz Karta Różnorodności.