Spotkanie „Znanych Ekspertek”: jak funkcjonują media i czego oczekują

W jaki sposób przekuć stres związany z publicznymi wystąpieniami na swoją korzyść? Co dla dziennikarzy oznacza setka? Jak budować swój wizerunek w mediach począwszy od tonu głosu i gestykulacji, a na ubiorze i fryzurze skończywszy? To tylko niektóre z tematów jakie 29 września nasze „Znane Ekspertki” omawiały ze specjalistami. Na zorganizowanym przez nas szkoleniu o specyfice mediów oraz współpracy z nimi opowiadali Zuzanna Ziomecka, redaktorka i publicystka, szefowa serwisu wysokieobcasy.pl oraz Marek Kochan, specjalista w zakresie kreowania wizerunku i ekspert medialny.

Marek Kochan opowiadał m.in. o tym, jak przygotować się do wystąpienia w radiu lub telewizji. Zdradził „Znanym Ekspertkom” szereg cennych szczegółów dotyczących zasad wyboru ekspertów przez dziennikarzy i redaktorów, organizacji pracy w redakcjach, postrzegania przez widzów zapraszanych do studia osób. Doradzał jak przebić się z ważnym dla nas przesłaniem, jak konstruować atrakcyjny dla mediów przekaz, wyważyć zakres tematyczny w jakim chcemy występować i czujemy się pewnie oraz jak nie dać się zaszufladkować.

W zupełnie innym kierunku poszło wystąpienie Zuzanny Ziomeckiej. Podczas gdy Marek Kochan koncentrował się na zasadach, redaktorka portalu wysokieobcasy.pl mówiła o tym, jak w mediach pozostać sobą mimo stresu i presji. Przedstawiła m.in. trzy bardzo ciekawe i skuteczne metody walki ze stresem przed publicznymi wystąpieniami, które osobiście stosuje. Dodatkowo zaprezentowała badania naukowe, które przedstawiają mechanizmy działania tych metod. Wspominała m.in. o redefiniowaniu objawów stresu na naszą korzyść oraz o MBSR ( Mindfulness Based Stress Reduction, czyli redukcji stresu poprzez medytację mindfulness). Opowiadała również o tym, jak język ciała, np. przybranie przed wystąpieniem „pozycji siły” wpływa na poziom hormonów (testosteronu i kortyzolu) w naszym ciele dodając nam pewności siebie 
lub wręcz przeciwnie – potęgując stres i strach (wystąpienie psycholog społecznej Emy Caddy na ten temat dostępne jest TUTAJ, z polskim tłumaczeniem TUTAJ). W szkoleniu udział wzięło ponad 70 kobiet, głównie z Warszawy, ale część specjalnie przyjechała do nas, np. z Krakowa, Poznania. Były wśród nich m.in. zarządzające spółkami, przedstawicielki świata nauki, organizacji pozarządowych, administracji publicznej.

Po zakończeniu oficjalnej części, przyszedł czas na networking, wymianę doświadczeń i kontaktów przy przekąskach i kawie.

Miejsce na szkolenie udostępniła Szkoła Główna Handlowa. Gościliśmy w sali, której remont i modernizację sfinansowała firma MasterCard – partner kampanii.

Kampania „Znane Ekspertki” nabiera coraz większego rozpędu. Już wkrótce poinformujemy Panie o kolejnych planowanych wydarzeniach i zaprosimy do udziału w ciekawych spotkaniach. Zachęcamy też do rejestrowania się w naszej bazie ekspertek oraz do informowania znajomych o naszej kampanii.

Link do zdjęć ze spotkania: https://www.flickr.com/photos/125613155@N06/sets/72157648211014085/


Galeria: