Posłuchajmy mądrych kobiet - II edycja Tygodnia Znanych Ekspertek

 

II edycja Tygodnia Znanych Ekspertek odbędzie się w dniach 23-29 listopada 2015. W tym czasie kobiety będą gościły w mediach częściej niż zwykle. W programach informacyjnych, audycjach radiowych, artykułach prasowych i serwisach internetowych pojawiać się będą specjalistki w charakterze komentatorek, opiniodawców, bohaterek wywiadów czy reportaży.
W ramach obchodów II Tygodnia ZE odbędą się także 3 debaty, organizowane we współpracy z firmą MasterCard, która jest partnerem strategicznym kampanii oraz Centrum Prasowym PAP. Dyskusja dotyczyła będzie m.in.: współpracy na rzecz wyzwań współczesnej Europy, przełomowych innowacji oraz obrotu bezgotówkowego.

Jak wynika z cyklicznego raportu Global Media Monitoring Project, na całym świecie kobiety stanowią zaledwie 20% mówców i ekspertów, cytowanych w przekazach mediowych. Również w polskich mediach w roli komentatorów częściej występują mężczyźni, zwłaszcza w tematyce gospodarczej i finansowej. Dlatego właśnie powstała inicjatywa „Znane Ekspertki” zrzeszająca doświadczone top-specjalistki z różnych dziedzin. Projekt został zainaugurowany 16 czerwca 2014 i zrzesza obecnie blisko 400 kobiet-ekspertów, w tym ponad 60 CEO, dyrektorów generalnych dużych korporacji, firm, instytucji publicznych, członków zarządu oraz ponad 40 kobiet z tytułem profesora. Głównym jego celem jest zmiana stereotypowego obrazu eksperta w świadomości społecznej, gospodarczej i medialnej.

Miejmy nadzieję, że dzięki takim inicjatywom głos kobiet z roku na rok będzie coraz bardziej widoczny i słyszalny, a Tydzień Znanych Ekspertek znajdzie przedłużenie w codzienności. Organizatorzy zachęcają redakcje do czynnego włączania się w obchody.