Interaktywna baza ekspertek już działa!

We wtorek (4. listopada br.) na Giełdzie Papierów Wartościowych odbyła się oficjalna inauguracja interaktywnej bazy ekspertek, prowadzonej w ramach ogólnopolskiej kampanii „Znane Ekspertki”. Baza umożliwia dziennikarzom, redaktorom i organizatorom konferencji szybki dostęp do ponad 200 przygotowanych do wypowiedzi publicznych kobiet. Jest ona dostępna na www.znaneekspertki.pl

Poprzez stronę kampanii „Znane Ekspertki” osoby szukające ciekawych opinii do artykułów prasowych, gości programów telewizyjnych i radiowych oraz prelegentów na konferencje uzyskały dostęp m.in. do 16 kobiet z tytułem profesora, 28 doktorów habilitowanych oraz 45 prezesów dużych firm z 16 województw. Baza zawiera 198 kategorii takich jak np. zarządzanie, rynki finansowe, polityka zagraniczna, astronomia, medycyna czy prawo. Przyjazny interface umożliwia zdefiniowanie kategorii wyszukiwania specjalistek m.in. w ramach ogólnych dziedzin lub konkretnych regionów Polski.

- Kobieta w Polsce może być premierem, ministrem, i stać na czele największych instytucji finansowych. Polki są ambitne, przedsiębiorcze i jedne z najbardziej wykształconych w Europie. Dzięki swoim kompetencjom i zaangażowaniu przyczyniają się do sukcesów firm i instytucji, którymi zarządzają – zwracała uwagę Joanna Pruszyńska-Witkowska, inicjatorka kampanii „Znane Ekspertki”, prezes Headlines Porter Novelli.

Inauguracja bazy, zorganizowana we współpracy z Giełdą Papierów Wartościowych, odbyła się 4 listopada, a udział w niej wzięło ponad 100 ekspertek oraz blisko 20 przedstawicieli mediów. Podczas spotkania socjolog dr Tomasz Sobierajski zaprezentował wyniki badania „Czy ekspert ma płeć” dotyczącego metod wyboru ekspertów przez media oraz opinii na temat wystąpień kobiet i mężczyzn w roli ekspertów. Wiceminister spraw zagranicznych Katarzyna Kacperczyk, ambasadorka kampanii „Znane Ekspertki”, która od początku angażowała się w jej powstanie podziękowała wszystkim kobietom, które zgłosiły się do bazy. Liczę na to, że inicjatywa „Znane Ekspertki” pomoże powiększyć grono szerzej rozpoznawalnych polskich ekspertek, zwiększy obecność kobiet w mediach, a docelowo także w zarządach firm – mówiła Katarzyna Kacperczyk.

Obecni na inauguracji goście zwracali uwagę na dodatkowe aspekty tej inicjatywy. - Kampania „Znane Ekspertki” ma bardzo ważne zadanie. Uważam, że zwiększenie udziału kobiet w mediach i w najważniejszych wydarzeniach gospodarczych może mieć wpływ na decyzje personalne właścicieli i zarządzających firmami, którzy nie zawsze doceniają rolę kobiet w swoich organizacjach – powiedział Michał Skowronek, Dyrektor Generalny na Polskę i Kraje Bałkańskie w MasterCard Europe. W zarządzie MasterCard kobiety odpowiadają za kluczowe obszary działania firmy: Ann Cairns jest prezesem na rynki międzynarodowe, a Martina Hund-Mejean odpowiada za finanse.

Premierze indeksu towarzyszyła debata „Innowacyjna Polska 2015 - Scenariusze i prognozy na przyszłość”, w której wzięli udział: Katarzyna Kacperczyk, wiceminister spraw zagranicznych, Monika Piątkowska, członek zarządu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych; Małgorzata Zaleska, członek zarządu Narodowego Banku Polskiego; Mieczysław Groszek, wiceprezes Związku Banków Polskich; Patrycja Zielińska, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu; Michał Skowronek, Dyrektor Generalny na Polskę i Kraje Bałkańskie w MasterCard Europe oraz Paweł Graniewski, Doradca Prezesa Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Zwracali oni uwagę, że do rozwoju innowacyjności na poziomie firm potrzebne są min. lepsza atmosfera na poziomie urzędów i legislacja oraz wdrożenie mechanizmów skutecznej współpracy przemysłu z ośrodkami badawczymi oraz małymi i średnimi firmami opracowującymi innowacyjne rozwiązania i technologie.

Patronat nad kampanią objęły: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Giełda Papierów Wartościowych oraz Komisja Europejska. Partnerem strategicznym kampanii jest firma MasterCard. Wsparcia udzielają również Vital Voices, Fundacja Liderek Biznesu, Technologia w spódnicy oraz Karta Różnorodności.


Galeria: