Inauguracja kampanii „Znane Ekspertki”

Wystartowaliśmy!

Inauguracja kampanii „Znane Ekspertki” już za nami. W imprezie w Pałacyku Przeździeckich udział wzięło ok. 130 kobiet m.in. kierujących urzędami centralnymi, firmami, przedstawicielek korpusu dyplomatycznego, świata nauki oraz NGO.

Inicjatywa „Znane Ekspertki” promuje aktywność kobiet w sferze publicznej, zwłaszcza w mediach oraz podczas kongresów gospodarczych, a jej pomysłodawczynią jest Joanna Pruszyńska-Witkowska, prezes Headlines Porter Novelli. Dzięki uprzejmości Ministerstwa Spraw Zagranicznych uroczysta inauguracja kampanii odbyła się 16 czerwca w Pałacyku Przeździeckich w Warszawie, a uświetniła je wystąpieniem m.in. ambasadorka kampanii, wiceminister Katarzyna Kacperczyk.

Budujemy wizerunek Polski

Rosnący udział kobiet w życiu publicznym i ich rola w rozwoju gospodarczym Polski są ważne dla budowania wizerunku Polski, jako kraju nowoczesnego, atrakcyjnego i wyznaczającego dobre standardy w Europie i na świecie – powiedziała wiceminister Katarzyna Kacperczyk.

Wiceszefowa polskiej dyplomacji stwierdziła też, że start kampanii staje się jeszcze bardziej zauważalny w kontekście deklaracji Polski o organizacji Światowego Szczytu Kobiet w 2016 roku. - Liczę na to, że inicjatywa „Znane Ekspertki” pomoże powiększyć grono szerzej rozpoznawalnych polskich ekspertek, zwiększy obecność kobiet w mediach, a docelowo także w zarządach firm – mówiła Katarzyna Kacperczyk.

„Niewidoczne” na kongresach

Joanna Pruszyńska-Witkowska zaprezentowała wyniki badań dotyczących obecności kobiet w mediach oraz podczas najważniejszych kongresów gospodarczych. W programach najpopularniejszych czterech stacji telewizyjnych ponad trzy czwarte występujących ekspertów to mężczyźni, a tylko 24 proc. to kobiety. Na konferencjach i kongresach sytuacja wygląda jeszcze gorzej. Odsetek kobiet wśród prelegentów wynosił 10-13 proc. – To oznacza, że w wielu sesjach i debatach nie było wśród występujących ani jednej kobiety – zwracała uwagę prezes Headlines Porter Novelli. - Jak to możliwe? Przecież widzę przed sobą, na tej sali szereg kobiet zarządzających najważniejszymi instytucjami i firmami w Polsce, które rozwijają i wprowadzają nowoczesne technologie, budują polską gospodarkę, tworzą prawo, promują nasz kraj za granicą – mówiła Joanna Pruszyńska-Witkowska. Przypomniała też stwierdzenie Margaret Thatcher: „Jeśli chcesz, by coś zostało powiedziane – powierz to mężczyźnie. Jeśli chcesz by zostało zrobione – powierz to kobiecie”.

Podczas inauguracji wystąpili także przedstawiciele jednego z partnerów akcji – firmy MasterCard. Michał Skowronek, Dyrektor Generalny na Polskę i Kraje Bałkańskie w MasterCard Europe oraz Luiza Derek, Dyrektor Marketingu w polskim oddziale MasterCard Europe mówili m.in. o tym, jak ważną rolę w reprezentowanej przez nich korporacji pełnią kobiety, które odpowiadają w zarządzie m.in. za finanse oraz rozwój rynków. Firma zadeklarowała również, że podzieli się z ekspertkami biorącymi udział w naszej kampanii swoją wiedzą i doświadczeniami, płynącymi z prowadzonych przez siebie działań, takich jak program Women’s Leadership Network, w którym uczestniczy aż tysiąc kobiet
z centrali firmy i jej oddziałów z różnych państw.

Baza pęcznieje – przyłącz się!

Wakacje wykorzystamy do poszerzenia bazy ekspertek. W ciągu kilkunastu dni chęć dołączenia do niej wyraziło ponad 130 kobiet. Będziemy wdzięczni za Państwa propozycje kolejnych ekspertek. Z pewnością znacie wiele kobiet o wysokich kompetencjach, które warto promować.

Jesienią startujemy z promocją kampanii oraz przygotowywaną przez nas Bazą Ekspertek w mediach. Szykujemy też ciekawe konferencje i szkolenia.

Wszystkim Paniom i Panom, którzy uświetnili inaugurację swoją obecnością, bardzo dziękujemy. Mamy nadzieję, że niedługo spotkamy się z Państwem na kolejnych wydarzeniach kampanii.

Link do zdjęć z inauguracji: https://www.flickr.com/photos/125613155@N06/sets/72157645237308454/


Galeria: