Dress code jako narzędzie komunikacji w biznesie

W procesie komunikacji sygnały niewerbalne wywierają na rozmówców dużo większy wpływ niż wypowiadane przez nich słowa. Mało tego, jeżeli to co widzimy nie pokrywa się  z tym co słyszymy, komunikaty o charakterze werbalnym uznawane są przez nasz mózg za nieprawdziwe. Dlatego warto tworzyć jak najbardziej spójny i wielokanałowy przekaz, pamiętając o tym, że wygląd jest bodźcem wzrokowym, który najszybciej działa na odbiorcę i często decyduje o dalszym przebiegu interakcji. Bodźce zewnętrzne mają wpływ na to, jak zostaniemy potraktowani przez naszych odbiorców – ubrani odpowiednio do sytuacji, mamy dużo większe prawdopodobieństwo na otrzymanie pozytywnego komunikatu zwrotnego. Wiele jest zatem prawdy w starym powiedzeniu „Jak cię widzą, tak cię piszą”.

Zdając sobie sprawę z tego, jak silnie wygląd zewnętrzny oddziałuje na postrzeganie nas przez otoczenie powinniśmy świadomie kreować własny styl w biznesie. Po latach dowolności w ubiorze, kiedy to dominowała zupełnie swobodna kolorystyka, fasony, czy materiały, obserwujemy coraz mocniej ukształtowane zasady w doborze garderoby formalnej. Ubiór i prezentacja wpływa na jakość biznesowych kontaktów. Osoby, które są postrzegane jako ekspert w swojej branży powinny się liczyć z tym podwójnie. Szczególnie, gdy często wypowiadają się przed szerokim audytorium bądź w mediach. Odpowiednio dobrany strój podkreśla status i profesjonalizm, wyraża szacunek dla rozmówcy oraz wpływa pozytywnie na nasze samopoczucie.

24 marca 2016 r. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie odbył się wykład dla Znanych Ekspertek, pt.: „Budowanie wizerunku profesjonalisty. Dress code, jako narzędzie komunikacji w biznesie.” Poprowadziła go Agnieszka Martyna – trenerka biznesu, ekspertka z dziedziny dress code oraz wykładowca w „Szkole Stylu Moniki Jaruzelskiej”.

Szkolenie poświęcone było budowaniu wizerunku profesjonalisty poprzez wykorzystanie dress code’u, jako skutecznego narzędzia do komunikacji w biznesie. Ekspertki uczestniczące w warsztatach poznały teoretyczne i praktyczne zastosowanie stylizacji biznesowej, w kontekście budowania wizerunku. Prowadząca podpowiadała jak umiejętnie korzystać z narzędzi dress code’u, w celu świadomej kontroli i wpływu i na wizerunek osobisty oraz firmy. Każda z pań mogła zaczerpnąć indywidualnej porady oraz wysłuchać opinii i doświadczeń innych kobiet.

Wszystkim Paniom obecnym na szkoleniu dziękujemy za przybycie oraz aktywne uczestnictwo i zapraszamy na kolejne wykłady Znanych Ekspertek, o których będziemy informowali już wkrótce.

Galeria: